Винайдені в Україні морські дрони охоронятимуть узбережжя
У Миколаєві розробили унікальний безпілотний катер для морських прикордонників.
Миколаївська компанія Unik Yachts розробляє два плавзасоби для Морської охорони Держприкордонслужби, повідомляється на сайті компанії.
Як повідомили корабели, мова йде про патрульний тримаран і безпілотний катер (проект "Тінь").
У тримарана - вузький центральний корпус із двома невеликими бічними поплавками, що дозволяє отримати високу стійкість і потребує дуже малої опори для корпусу, "Така комбінація знижує витрату палива, дозволяє розвивати велику швидкість і збільшує автономність. Це дає можливість вести патрулювання у складних морських умовах, зберігати високий рівень комфорту для екіпажу. Катер має композитну конструкцію зі склопластику", - інформують розробники.
Найбільша довжина плавзасобу -- 25,2 м, ширина -- 7,7 м, осадка -- 1,2 м, максимальна швидкість і інші характеристики тримаються в секреті. Екіпаж -- 5 осіб. Катер має РЛС, оптико-електронні системи спостереження і виявлення лазерного випромінювання, систему постановки перешкод, інтегрований комплекс внутрішнього і зовнішнього зв'язку. Озброєння -- два 12,7 мм кулемети, бойовий модуль типу "Катран-М" (30 мм автоматична гармата ЗТМ1 і спарений з нею 7,62-мм кулемет КТ, а також дві-чотири ПТУР "Бар'єр" із лазерною системою наведення).
Безпілотний катер "Тінь" призначений для патрулювання і візуального контролю акваторії в денний і нічний час, огляду, класифікації і цілевказування на потенційно небезпечні об'єкти, перевірки акваторій на наявність мін, контролю забруднення навколишнього середовища.
Безпілотник має компактні розміри і вагу, може базуватися на суднах берегової охорони. Він також має багато датчиків для виконання різних місій і обладнаний автоматичною платформою для керованого підводного апарату.
Передбачено три режими роботи: дистанційний ручний, автоматичний (рух за заданою траєкторією при безперервному контролі провідною станцією) і автономний (без радіоканалу, катер рухається за запланованим заздалегідь маршрутом без зв'язку з базовою станцією). Створення морських роботизованих комплексів для потреб Морської охорони передбачено Стратегією розвитку ДПСУ. Відповідно до неї, до 2017 року прикордонники мають отримати чотири таких катери. Три буде використовувати Маріупольський загін МО, один дістанеться Ізмаїльському навчально-тренувального загону. Протягом наступних трьох років ще сім таких апаратів передадуть Одеському загону Морської охорони.
Морські дрони, як підводні, так і надводними, використовують прикордонні відомства і ВМС багатьох країн світу. Вони здійснюють автоматичне патрулювання, охороняють берегову лінію і порти, шукають міни. Деякі мають озброєння.
Найвисокогірніша будівля України, в якій жили й працювали люди
На карпатській горі Піп Іван в Івано-Франківській області досі збереглися руїни старої астрономічної і метеорологічної обсерваторії під назвою...
Цілющі води «Української Швейцарії»
Цілющі води «Української Швейцарії» В мальовничій гірській долині, залитій сонячним промінням, беруть свій початок цілющі джерела Східниці.
Бакота – один з найбільш недооцінених туристичних об’єктів України
Бакота – один з найбільш недооцінених туристичних об’єктів України. Попри те, що вона входить до більшості туристичних рейтингів України, про неї...