Щороку в періоди міжсезоння водії обов’язково змінюють шини з літнього комплекту на зимовий і навпаки. З цим процесом пов'язано безліч питань: як зберігати гуму, в який шиномонтаж звернутися, коли купувати новий комплект. Але найважливіше — проводити заміну колеса повністю чи лише покришок.

Плюси та мінуси кожного способу

Зміна шин без дисків має лише одну перевагу: економію на купівлі другого комплекту дисків. Це вагомий аргумент у разі використання литих чи кованих моделей, проте сталеві диски коштують недорого та будуть вдалою інвестицією. Решта фактів свідчить про вигоду повної заміни колеса:

  1. Немає потреби платити за перебортування та балансування коліс. Їх можна переставити самостійно, без довгих черг і зайвих витрат.
  2. Хоча покришки, за свідченнями виробників, можна експлуатувати 3–5 сезонів поспіль, зняття-встановлення двічі на рік не йдуть їм на користь. Повністю придатна до експлуатації шина може мати потріпані борти, які не забезпечать достатньої герметичності.
  3. Для покришок на дисках доступно більше способів зберігання, які залишають вільною максимальну площу в гаражі.
  4. Диски теж варто підбирати під погодні умови та температуру, тому вигідніше мати стильні ковані для літа та практичні сталеві для зими, щоб не міняти після кожного удару об бордюр під снігом.

Проте не дуже зручно транспортувати колесо повністю, адже диски досить багато важать. Для зберігання потрібно знайти безпечне місце з достатньою вантажопідйомністю та зручним заїздом.

Як правильно зберігати шини на дисках

Для комфортної експлуатації важливе правильне зберігання влітку та взимку. Потрібно дотримуватися рекомендованого діапазону температур (від -10 до +25 °C) і забезпечити захист від потрапляння прямих сонячних променів. Додаткові поради:

  1. Після зняття слід зробити помітки на внутрішній частині покришки, щоб зафіксувати положення колеса.
  2. Спочатку необхідно помити гуму без використання агресивних хімічних речовин.
  3. З протектора витягають дрібні та великі камінці за допомогою м’якої щітки, проте без різких рухів і тиску.
  4. Після миття покришки просушують природним способом, без додаткового нагрівання.
  5. Місце зберігання вибирають тепле та сухе, подалі від обігрівачів і батарей.
  6. Бажано додатково прикрити шини чохлом або чистою тканиною.
  7. Не можна використовувати пластикові пакети, важливо залишити доступ повітря для боротьби з конденсатом.
  8. Для зберігання рекомендують підвісити колеса або скласти на бік стосом.
  9. Зберігати вертикально на стійках чи полицях категорично заборонено, протектор і боковини деформуються.

Порушення правил зберігання призводить до швидких і незворотних наслідків. Гума втрачає робочі властивості, дубіє та тріскається. Перші проблеми можуть з’явитися вже в процесі встановлення, адже колесо неможливо буде збалансувати. Потім воно показує значно гіршу керованість і швидше зношується.

Але набагато гірше, якщо на покришці помітні тріщини. Таку гуму не можна встановлювати, адже в процесі накачування, під час різкого повороту або іншого навантаження вона може луснути. Це небезпечно на будь-якій швидкості.


    фейсбук