Попри четвертий рік повномасштабної війни підготовка до зимових свят залишається важливою частиною життя для багатьох українців, але підходять вони до цього більш зважено.
Такими є висновки дослідження Deloitte Ukraine про святкові закупи українців у 2025 році, пише ВВС.
Згідно з дослідженням, цього року три чверті українців планують робити святкові закупи – на 10% більше, ніж торік.
Так само більше є тих, хто святкуватиме Різдво і Новий рік вдома - 68% проти 54% у 2024 році.
Для більшості українців – понад половини опитаних – "процес підготовки подарунків залишається приємним ритуалом, а не стресом".
Значна частина українців – 64% - планують витратити частину свого святкового бюджету на благодійність, 49% планують витратити на це половину свого святкового бюджету, а 8 із 10 опитаних підтримують насамперед українських захисників на фронті.
При цьому найбільшу підтримку військовим зі свого бюджету виділяють люди з покоління бейбі-бумерів, народжені між 1947 та 1961 роками, - серед них 91% перераховує кошти на потреби армії.
Уже четвертий рік поспіль українці не збільшують витрати на новорічні закупи: 46% готові виділити на це не більше чверті місячного доходу, а переважна більшість (54%) планують вкластися у 1000 - 5000 грн.
Різдво і Новий рік залишаються святами з подарунками для найближчих – навколо родини зосереджено 88% покупок. Проте молодь у віці 18-27 років дедалі частіше купує подарунки для себе. Так роблять 49% людей у цій віковій групі.
Попри те, що переважна частина опитаних (62%) все ще купують подарунки у грудні, все більше людей починають готувати подарунки раніше - ще з листопада.
"Українці планують покупки раніше, обережніше підходять до витрат і частіше обирають те, що має особисте значення для них і їхніх близьких", - розповідають автори дослідження про зміни.
Найбільше покупок припадає на магазини – 43% опитаних купують подарунки у великих та середніх супермаркетах.
Найпопулярніші товари святкового шопінгу - харчі, алкоголь, іграшки для дітей, одяг, косметика, товари для дому.
На онлайн припадає 27% пошуку святкових покупок, і українці воліють робити це "вручну" - лише 10% респондентів вважають, що наявність ШІ-асистента на онлайн-платформах ритейлерів полегшила б підбір святкових подарунків.
Найбільшою популярністю в онлайн користуються товари для краси та здоров'я, а також електроніка.
Автори дослідження зазначають, що у ньому відображаються не лише цифри та споживчі тенденції, але й зміни у суспільстві.
Фото: Укрінформ

