У Черкасах - на межі виживання тролейбусний парк - машини застаріли і морально, і фізично. Їзда в такому транспорті - cплошное випробування для пасажирів.

 

 А навіть простий ремонт тролейбусів - місту не по кишені. Який вихід знайшли місцеві влади і хто допоміг вирішити проблему - расcкажут наші кореспонденти.

У черкаському тролейбусному парку Петра Кифорук працює більше 30 років. Сьогодні він працює на тролейбусі змінника, його на капітальному ремонті. З 70 машин в парку - виходять близько 40.

"Розрив між машинами 10 хвилин - це дуже багато. А все маршрутки займають ці місця, по 10 хвилин машина, а з'їжджають на розривах - 20 хвилин. Є такий графік, що 20 хвилин машини немає", - каже Петро Кефорук, водій тролейбуса.

Більшість тролейбусів в Черкасах і фізично, і морально застаріли. Найстарішому - під 30 років.

"Водії та слюсарі закладають з того, що є. Ресори зварюються між собою, щоб тролейбус випустити на лінію, щоб він хоч день-два, хоч якось їздив. Ситуація дуже плачевна", - говорить Валерій Мироненко, представник громадської ради при комунальному підприємстві "Черкасиелектротранс".

Врятувати ситуацію може тільки оновлення парку. І таку можливість - знайшли. Мер Черкас звернувся за допомогою до Дмитра Фірташа, власника бюджетоутворюючого підприємства Черкас - хімічного гіганта "Азот". Під час зустрічі підписали меморандум про співпрацю. Підприємство "Азот" передасть місту 15 нових тролейбусів. Їх загальна вартість близько 70 мільйонів гривень.

"Це тільки початок, початок тієї транспортної реформи, яку міська влада тепер з підтримкою нашого підприємства будуть робити і розвивати", - говорить Віталій Скляров, голова правління Черкаського ПАТ "Азот".

"Це значно допоможе сьогодні втілити транспортну реформу у місті Черкаси, це допоможе безкоштовно перевозити наших пенсіонерів, безкоштовно перевозити соціально-незахищені верстви населення і в цілому, я вважаю, що це один з уроків соціального партнерства", - говорить Микола Бондаренко, міський голова Черкас .

Офіційно машини передадуть в п'ятницю в день міста. Але це не все, чим готовий допомагати завод в соціальній сфері. Глава Федерації роботодавців України Дмитро Фірташ переконаний, що бізнес повинен допомагати містам, в яких веде свою діяльність. Незважаючи на складну економічну ситуацію.

"Я думаю, що дійсно має стати традицією. І не просто традицією, а зобов'язанням того, що ми повинні допомагати. Тому що там живуть наші люди, там ті люди, які працюють на цих підприємствах ми домовилися, що ми зараз поставимо практично спортивні дитячі майданчики у всіх школах і садках в Черкасах.

Це буде друге. І сьогодні обговорили про те, що ми повинні зробити все освітлення по місту, це дуже важливий процес, все місто повинен добре висвітлюватися ", - говорить Дмитро Фірташ, голова федерації роботодавців України.

Такі ініціативи бізнесу в Черкасах вважають рятувальним кругом для міста. Адже за останні чотири роки витрати міського бюджету Черкас в доларовому еквіваленті скоротилися на третину. Але завдяки ініціативі бізнесу, міста можуть розвиватися.


    фейсбук